

Такі висновки було зроблено вченими у дослідженні, результати якого були опубліковані в авторитетному медичному журналі BMJ.
Дослідження
Дослідники використали інформацію з довгострокового популяційного обстеження здоров’я та розвитку MRC, в якому брали участь 5362 людини, що народилися в Англії, Шотландії та Уельсі в 1946 р.
Проблеми з читанням були офіційно виміряні у віці 11 років у 4281 дитини, а вербальна пам’ять та швидкість обробки даних згодом були виміряні у віці 43, 53, 60-64 та 69 років. Коли їм було 69 років, учасники також склали когнітивний іспит Адденбрука (ACE III), який використовується для виявлення когнітивних порушень та ризику деменції. Також враховувалися потенційно впливові чинники, такі як стать, рівень освіти, соціально-економічний стан у дитинстві та зрілості, а також психічне здоров’я.
Результати
Вчені виявили, що проблеми з читанням були суттєво пов’язані з траєкторіями швидкості обробки. Але вони були значно пов’язані з нижчими оцінками по всіх доменах ACE-III: швидкість, мова, увага, обсяг пам’яті та візуально-просторові навички, а також загальний бал.
Більш високі бали читання у віці 11 років були значною мірою пов’язані з поліпшенням когнітивних функцій у всіх областях до 69 років. Після врахування когнітивних здібностей у дитинстві проблеми з читанням були значно пов’язані з нижчими показниками вербальних когнітивних функцій (швидкість мови, мова та пам’ять), але не невербальних функцій (увага та зорово-просторове сприйняття) до 69 років. Проблеми з читанням зустрічаються відносно часто, за оцінками, від них страждають від 2 до 15% людей.
«Прямі ефекти між проблемами читання у дитинстві та когнітивною функцією у віці 69 років залишалися статистично значущими. Проблеми читання у дитинстві пов’язані з нижчим рівнем освіти, що, у свою чергу, пов’язане із погіршенням когнітивних функцій у віці 69 років», – пояснюють дослідники.
Когнітивні можливості дітей: як на них впливає пандемія Соvid-19? Відповіді тут.