

Таку думку висловила через ЗМІ алерголог-імунолог Олена Бачинська. Спеціаліст звернула увагу, що це більшою мірою характерно для міст України з мільйонним населенням, особливо для Києва.
Найпоширенішими захворюваннями, на думку Олени Бачинської, пов’язаними з викидами вихлопних газів і загальним рівнем забрудненості повітря в Україні є: алергічний риніт і бронхіальна астма.
Фахівець вважає, що найбільший негативний вплив роблять вихлопні гази автомобілів старого зразку, які активно ввозяться в Україну з-за кордону. Наскільки об’єктивне дане твердження коментувати можуть тільки фахівці. Деякі експерти вже звинуватили лікаря в тому, що такі заяви можуть лобіювати автосалони, які незадоволені великою кількістю імпорту в Україну б/у автівок.
Але в тому, що проблема високого рівня забруднення повітря об’єктивно є, фахівця підтримали багато експертів.
Директор Інституту громадського здоров’я Олена Турос розповіла, що проблематикою дрібнодисперсного пилу в Україні дуже багато років серйозно займається Чернівецький університет. І якщо Інститут громадського здоров’я досліджує пилові частинки в розмірі 2,5 і 10 мікрон, то фахівці Чернівецького ВНЗ – аналізують пилові частинки до 1 мікрона. Елена Турос уточнила, що за спостереженнями її колег з Чернівців, де кількість завезених б/у машин зростає з кожним роком, рівень забруднення повітря в регіоні істотно збільшився.
На думку Олени Турос, серед усіх забруднюючих частинок повітря, яке потрапляє в дихальні шляхи людини, на частку пилу від вихлопних газів машин припадає від 35 до 45%. Особливо негативний впливають на органи дихання транспортні засоби, в яких немає систем кондиціонування.
За інформацією Центральної геофізичної обсерваторії, в перші два тижні вересня 2021 р. в ряді районів столиці рівень оксиду вуглецю перевищував норму в півтора рази, діоксиду азоту – більш ніж 4 рази, формальдегіду – в 3,5 рази.
«МП» раніше писала, що в Україні вступили в силу нові правила використання ультрафіолетового випромінювання в установах охорони здоров’я та соцзахисту населення.